søndag 19. juli 2009

En god start på dagen

Jeg har begynt å honningriste min egen frokostblanding. Raskt å lage, smaker godt og er veldig sundt. Jeg bruke: 2 1/2dl havregryn, 2 1/2dl 4 korn, 1 dl solsikkekjerner, 1dl hakkede nøttekjerner. Legges i langpanne og drypp over 2ss honning. Ristes i ovnen på 220 grader i 10-15 minutter. Rør et par ganger. Ta ut blandingen og ha i 1dl rosiner og/eller tørket frukt. Nytes med litt vaniljeyoghurt.
foto privat

En liten sommergave

Jeg legger blandingen på en lufttett glass med en liten sløyfe på, og vips så har du en sunn og god liten gave. Denne er til Sissel bare fordi hun er snill.

2 kommentarer:

  1. Etter innkjøp av youghurt i morgen tidlig skal gaven prøvesmakes. Gleder meg!

    SvarSlett
  2. Det hørtes godt ut. Kjekt med en sunn start på dagen.
    Ha en fortsatt fin uke :)

    SvarSlett