søndag 2. mai 2010

Makeover


Jeg fant igjen en gammel suverni jeg hadde gjemt godt bak i en krok. Statuen kjøpte jeg i sin tid i Havanna, og innkjøpet er fortsatt en gåte for meg. Det er en sånn trefigur i mørkt treverk som du finner 20 av på dusinet, og den er ikke spesiell for Cuba heller - jeg har sett maken i mange andre land, også i sydeuropa. Men i stede for å kaste den, bestemte jeg meg for å gi den en sjanse. Jeg fant derfor fram pussepapir og maling og satte igang. Det tok ganske lang tid for det måtte mange lag med maling til, og det var mange "krinkelkroker" som gjorde det litt vanskelig å få jevt. Til slutt ble løsningen svamp. Men statuen ble hyggelig den, og er nå plassert på sjenken i stua. Der står den og minner meg daglig på den fantasiske julen på Cuba og alle de fantastiske menneskene som tok så godt imot oss og som jeg ble så glad i.




1 kommentar:

  1. Den ble veldig fin. Et hyggelige mine om en flott tur.

    SvarSlett