fredag 20. februar 2009

Orden i en gammel kommode

Jeg har arvet en gammel kommode etter besteforeldrene mine, og som jeg er veldig glad i. Den er plassert midt i gangen og brukes til alt som har med "ut" å gjøre: votter, skjerf og mye annet rart.
foto privat
Kommoden til farmor

Jeg har lenge slitt med den øverste skuffen som er full av småting som jeg bruker jevnlig, men ikke har noe skikkelig system på. Så med et stort behov for å samle sakene, har jeg nå heklet en liten boks. Her kan man lage i eksakt de målene man trenger etter hva man skal samle og hvilken plass man har. Denne er 20x20 cm og skal holde orden på hundehalsbånd (vi har en del....) og andre småting til hunden min.
Boksen er heklet i 5 deler med fastmasker og sydd sammen. Materialet er helt vanlig HYSSING! Dette gjør boksen mye stivere enn med garn så man slipper å stive den opp, og et kjempefint rustikk preg som passer en gammel kommode. Jeg brukte to ruller med tykk hyssing (4/6), heklenål nr 5 og restegarn på toppen.
foto privat
Hekling med hyssing gir et fint rustikk preg som passer en gammel kommode.

Dette var et skikkelig enkelt og morsomt prosjekt, så nå kjenner jeg at jeg må sette igang med en liten rund en til hårstikker og sånn til badet.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar