fredag 27. februar 2009

Småstrikk

Jeg har lært et nytt ord: Småstrikk. Selv har jeg alltid startet store, tunge håndarbeidsprosjekt, aldri "småstrikk". Ikke skjerf, luer, sokker og aller minst kluter...... Jeg starter alltid de store prosjektene, og det er vel også grunnen til at det tar tid og at mye aldri blir ferdig. Men inspirert av Tinos blogg om småstrikk, stakk jeg hodet ned i kurven med alle de uferdige prosjekt, og satte igang med bomullsgarn fra gensere som aldri kommer til å se dagens lys:
foto privat

Småstrikk - nye kluter

Og jeg må si at jeg ble positivt overrasket: Det var morsomt med småstrikk, ikke minst fordi prosjektet ble fort ferdig. Og klutene ble veldig gode å bruke. Det kommer garantert til å bli mer småstrikk framover!

2 kommentarer:

  1. Nå skal vi se om det går da ;)
    Det hender jeg får et raptus hvor jeg har lyst å strikke, men siden det går så fort over må jeg lage noe som går fort... Derfor var disse klutene et tips for meg. Jeg har ellers laget et utall kjeder og sist strikket jeg pulsvanter - perfekt for en som får krampe i skuldrene etter 10 min.sammenhengende strikking.. ;)

    Men jeg har tidligere hatt ambisjoner - og kjøpte inn garn for å strikke kåpe (Kafka eller no lignende, utrolig!!!! lekker!!!!) - jeg gjentar - kåpe..... Satt igjen med mye garn når jeg ga opp etter ca seks omganger på vrangborden... Til stor glede for min strikke gale kusine :) Men nå har jeg lært - så jeg lager ting som går fooooooooort :)

    Men du og du - så mye fint du lager!! Klem

    SvarSlett
  2. Tar gjerne imot oppskriften på disse klutene, fikk lyst å prøve meg!

    SvarSlett