tirsdag 10. mars 2009

Strikkeskjørt

Det er en stund siden jeg ble ferdig med dette skjørtet, men i og med at jeg har fått bestilling på ett til en venninne, så kvalifiserer det som et nytt prosjekt ...... Skjørtet er strikket i ull, så man kan med fordel sy inn et underskjørt, selv om jeg ikke har gjort det.




At tversoverstriper ikke er så flatterende, har jeg valgt å se bort fra. Jeg synes det er så hyggelig at at gamle mønster kan få sin renessanse. Skjørtet er litt skrått innsvingt og det er kun laget en enkel linning med strikk. For å gjøre skjørtet litt "up to date" har jeg stikket inn tynn tynn sølvtråd i den mørkeste gråfargen. Med litt "bling" blir den jo fort litt mer moderne....Da er jeg klar til kontoret!


foto privat

Strikkedetaljer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar